Il labirinto. Il mito di Arianna e il Minotauro
Arianna Benedetti choreography | Internazionale In2It Festival a Kristiansund, Norway 2022 | Teatro Rifredi, Firenze 2021
Credits
Il Labirinto. Il mito di Arianna e il minotauro
Arianna Benedetti choreography and direction
Massimo Buffetti music
Aura Calarco, Emiliano Candiago, Matheus De Oliveira Alves, Sofia Galvan, Ginevra Gioli, Stefania Menestrina, Riccardo Papa, Frederic Zoungla dancers
Santi Rinciari dance costumes
Edoardo Bacchelli dramaturgical consultancy
Laura De Bernardis light design and technical direction
Luca Lupi choreography assistance
Rosanna Brocanello artistic direction
Laura Pulin artistic consultancy
Federico Grilli management
Margherita Fantoni organisation
Salvatore Abrescia photos
production COB Compagnia Opus Ballet
in partnership with Spring Art Development Label & Production e Autorivari APS
Conceived as a space entirely composed of mirrors, a symbol of a mental and spiritual journey to find oneself, the work is accompanied by Massimo Buffetti’s sweet and vibrant music and supported by a visual light design to immerse the spectator and the dancers themselves in their own labyrinth. The narration takes place through minimal dynamics, stimulating emotionality, interweaving and individual creativity, giving each character its own character. A non-random relationship with the music that stimulates the sensitivity of the performers with actions and reactions and images of freedom, if not improvisation; a dance shared with particular and multiple nuances of elegant gestures.
PRESS
Troviamo efficace la colonna sonora di Massimo Buffetti che cita Claudio Monteverdi, Giovanni Battista Pergolesi e Oake: i suoni distorti della parte iniziale ci conducono al centro del labirinto tra gli effetti stranianti di percussioni potenti, per poi lasciarci adagiare tra le note di un solitario Lamento d’Arianna, aria superstite della perduta partitura di Monteverdi.
Sipario | Lula Abicca e Giuseppe Distefano
Nell’insieme uno spettacolo molto bello e profondo, suggerito prima che ispirato da un racconto di Friedrich Durrenmatt e da una scultura di Italo Lanfredini. Sofisticate le musiche originali del maestro Massimo Buffetti, appositamente composte e arricchite da citazioni di Monteverdi, Pergolesi e Oake.
dramma.it | Maria Dolores Pesce